Ostoskorin sisältö0  tuotetta - Yhteensä 0.00 €

Maksutapana Klarna Checkout

Klarna Checkout sisältää kaikki Klarnan maksutavat: Maksa nyt, (korttimaksut pankki- ja luottokorteilla, suomalaiset verkkopankkimaksut ja Klarnan suoramaksu, Maksa myöhemmin (lasku) ja Pilko maksusi (6, 12, 24 ja 36 kuukauden maksusuunnitelma ja joustavat maksut).


Klarnan Palveluehdot

Näitä ehtoja sovelletaan Klarna Bank AB (publ):n (“Klarna”) ja sinun välillä, kun käytät Klarnan palveluita ja tuoteominaisuuksia, jotka on kuvattu näissä ehdoissa (“Palvelut”). Ryhdyt näiden Palveluiden käyttäjäksi hyväksymällä nämä ehdot.

Palveluiden kuvaus

Klarnalle ostosten tekemisessä ei ole kyse vain mahtavien tuotteiden löytämisestä ja niiden maksamisesta, vaan myös onnistuneesta ostokokemuksesta suosikkikaupassasi, uudesta huippumodernista sovelluksestamme ja paljon muusta - yksinkertaisesti sanottuna: smooothista kokemuksesta sekä ennen oston tekemistä että sen jälkeen. Näissä ehdoissa kerrotaan tarkemmin, mitä se tarkoittaa. Jos käytät Klarnan maksutapoja, niihin sovelletaan lisäksi omia ehtojaan.

1. ESITÄYTTÖ JA SUOSIKIT

Jotta ostokokemuksesi olisi mahdollisimman smoooth, tallennamme ja esitäytämme osan tiedoistasi tiettyihin lomakkeisiin, kun teet ostoksia. Näin säästät aikaa ja voit keskittyä tärkeämpiin asioihin kuin samojen tietojen täyttämiseen uudestaan ja uudestaan. Selitämme alla tarkemmin, miten tämä toimii.

Esitäyttö syötettyjen tietojen perusteella

Kun käytät Klarnan Palveluja, saatamme kysyä joitain tietojasi, kuten nimeä, osoitetta, puhelinnumeroa, sähköpostiosoitetta, syntymäaikaa tai henkilötunnusta. Tallennamme nämä tiedot järjestelmäämme, jotta seuraavalla kerralla sinun tarvitsee antaa meille vain osa näistä tiedoista, kuten sähköpostiosoite ja postinumero tai henkilötunnus (maasta riippuen), ja me täytämme loput tiedot.

Esitäyttö Klarnan evästeen avulla

Toinen tapa esitäyttää tietosi on asettamalla Klarnan eväste laitteellesi (tietokoneelle, tabletille, matkapuhelimeen tms.). Voit valita, haluatko tallentaa tietojasi, kuten nimen, osoitteen, puhelinnumeron, sähköpostiosoitteen, syntymäajan tai henkilötunnuksen sekä korttitiedot Klarnan palveluun. Jos päätät tallentaa tietoja, haemme evästeen avulla tietosi järjestelmästämme, ja voimme esitäyttää ne, kun teet ostoksia Klarnan kautta.

Hyväksymällä nämä ehdot annat Klarnalle suostumuksesi tallentaa tämän evästeen laitteellesi. Lisätietoja evästeiden käytöstä saat evästeselosteestamme.

Estä esitäyttö

Jos et halua käyttää esitäyttöominaisuuksia, voit ottaa meihin yhteyttä, ja otamme ne pois käytöstä. Voit myös estää ne Klarna-sovelluksesta tai muuttamalla esitäyttöasetuksia oston aikana. Voit milloin tahansa poistaa kaikki evästeet laitteeltasi, mikä poistaa myös Klarnan evästeet.

Esitäyttö ostaessa suoraan Klarnan sovelluksesta

Kun teet ostoksia suoraan Klarnan sovelluksessa, voimme myös esitäyttää tietosi sivustolle, jolla teet ostoksia. Tämä on mahdollista, kun olet kirjautuneena sovellukseen ja tiedämme, että sinä teet ostokset.

Esivalitut suosikkimaksutavat

Jotta ostokokemuksesi olisi vieläkin smooothimpi, voimme esivalita sinulle sen maksutavan, jonka uskomme aiempien ostojesi perusteella olevan suosikkimaksutapasi. Saatat kuitenkin voida käyttää myös muita maksutapoja, jos haluatkin vaihtaa toiseen maksutapaan.

2. KLARNAN SOVELLUS

Klarnan sovellus, jota voi käyttää mobiilisovelluksena tai internetportaalin kautta, pitää sisällään kaikki Klarna-ostoksesi sekä muut Klarnan tarjoamat upeat toiminnot. Klarnan sovelluksessa voit muun muassa maksaa ostoksesi ja seurata lähetyksiä. Osa näistä toiminnoista aktivoidaan lataamalla sovellus tai kirjautumalla internetportaaliin, kun taas osan voit ottaa käyttöön kirjauduttuasi. Ominaisuudet vaihtelevat maittain. Klarna päivittää sovellusta jatkuvasti uusilla ominaisuuksilla. Parhaisiin ominaisuuksiin kuuluvat:

Kaikissa maissa saatavilla olevat ominaisuudet:

Tarkastele nykyisiä ja aiempia Klarna-ostoksia ja -tapahtumiaMaksa ostoksesiOta helposti yhteyttä Klarnaan esimerkiksi chatin kautta

Esimerkkejä muista ominaisuuksista, jotka ovat tarjolla joissain maissa:

Tarkastele tytäryhtiöidemme Sofort GmbH:n, Billpay GmbH:n ja Klarna Inc:n kautta tehtyjä tapahtumia, jos olet tehnyt tämän valinnan näiden tytäryhtiöiden palveluissa. Tapahtumatiedot (kuten nimi, osoite, tilinumero/IBAN, BIC-koodi, maksun syy, päiväys, summa, tilaustiedot) toimitetaan tällöin Klarnalle.Tilausten, toimitusten tai lähetysten seurantaTuotteiden palautukset ja hyvityksetHenkilökohtaisen talouden tarkastelu ja hallintaKohdennetut tiedot ja artikkelit sekä henkilökohtaiset tarjouksetTapahtumien, kuittien, kuvien ja muun materiaalin tallentaminen, näyttäminen ja säilyttäminenTarkastele tilauksiasi, jotka on tehty sellaisten yritysten kautta, jotka eivät tee yhteistyötä Klarnan kanssa3. AIEMMAT TAPAHTUMAT

Klarna säilyttää tiedot aiemmista ostoistasi ja tapahtumistasi kirjanpitosyistä. Hyväksymällä nämä ehdot suostut siihen, että voimme näyttää ne sinulle, ja näin ollen annat Klarnalle suostumuksesi käsitellä näitä tietoja tähän lisätarkoitukseen.

4. TARJOUKSET JA EDUT

Klarna voi tarjota sinulle tarjouksia ja etuja, kuten alennuksia, erikoistapahtumia, ennakkomyyntejä, myynninedistämistä, myyjien tarjouksia, tuotenäytteitä ja ilmaislahjoja. Sinulle tarjotut tarjoukset ja edut riippuvat aiemmasta asioinnistasi, kuten ostojen määrästä, ostosummista tai Klarnan Palveluiden käytöstä.

Maksavatko Palvelut jotain?

Näissä ehdoissa kuvatut Palvelut ovat ilmaisia. Huomaathan kuitenkin, että tiettyjen maksutapojen käyttöön voi liittyä korkoja tai muita maksuja. Tutustu siis huolella maksutapakohtaisiin tietoihin.

Jos Klarnalla on sinulta saatava, ja maksusi on viivästynyt, Klarna voi veloittaa 5 euron muistutusmaksun korvaukseksi viivästyksen aiheuttamasta vahingosta. Klarna voi myös veloittaa viivästyskorkoa korkolain nojalla.

Palveluiden kehittäminen

Kehitämme Palveluitamme koko ajan edelleen voidaksemme tarjota sinulle vieläkin smooothimman asiakaskokemuksen. Tämä voi edellyttää muutosten tekemistä näihin ehtoihin. Tässä tapauksessa sinua pyydetään hyväksymään uudet ehdot ennen kuin voit jatkaa Palveluiden käyttöä.

Tietosuoja ja henkilötietosi

Tietosuojaselosteestamme kuvataan tarkemmin, kuinka käsittelemme henkilötietojasi tarjoaksemme Palveluita. Sieltä löydät myös lisätietoja henkilötietoihin liittyvistä oikeuksistasi sekä yhteystietomme, mikäli sinulla on kysymyksiä.

Evästeet ja vastaavat seurantateknologiat

Käytämme evästeitä ja vastaavia teknologioita osassa Palveluistamme voidaksemme tarjota räätälöidyn ja smooothin käyttökokemuksen. Lisätietoja evästeiden ja muiden vastaavien teknologioiden käytöstä saat evästeselosteestamme.

Sinun velvollisuutesi

Sinun tulee aina antaa oikeat tiedot ja käyttää omia ja oikeita henkilötietojasi. Kaikenlainen muiden henkilöiden tietojen käyttäminen tai muuten sellaisten henkilötietojen käyttäminen, joita sinulla ei ole oikeutta käyttää, tai Palveluiden käyttö muulla poikkeavalla tavalla on väärinkäyttöä. Kaikki väärinkäyttöä tai epäiltyä väärinkäyttöä koskevat tiedot voidaan tallentaa, ja niitä voidaan käyttää tulevissa riskinarvioinneissa ja asianomaisten suojelemiseksi. Klarnalla on oikeus estää Palveluiden käyttö.

Jos tallennat tai jaat sisältöjä Klarnalle, myönnät Klarnalle oikeuden käyttää ja näyttää tällaista sisältöä Palveluiden tarjoamisessa ilman korvausvelvollisuutta. Meillä on oikeus poistaa kaikki tallentamasi tai jakamasi sisältö, jos meillä on siihen lain mukaan velvollisuus, tai jos pidämme sitä loukkaavana, sopimattomana, laittomana, muiden oikeuksia loukkaavana tai muuten kyseenalaisena. Olet yksin vastuussa kaikesta tallentamastasi tai jakamastasi sisällöstä.

Ulkopuolisten tarjoamat palvelut

Jotkut käyttämäsi palvelut, kuten lähetysten seuranta, voivat sisältää ulkopuolisten tarjoamia palveluita.

Google Maps -palvelun käyttöön Klarnan sovelluksessa sovelletaan Google Maps/Google Earth Additional Terms of Service -ehtoja, jotka ovat luettavissa osoitteessa https://maps.google.com/help/terms_maps.html, ja Googlen tietosuojaselostetta osoitteessa https://www.google.com/policies/privacy/.

Sopimuksen kesto ja päättyminen

Tämä sopimus on voimassa toistaiseksi, kunnes jompikumpi osapuolista irtisanoo sopimuksen. Sopimuksen voi irtisanoa koska tahansa.

Klarna

Klarna Bank AB (publ.), Sveavägen 46, 111 34 Tukholma, puhelinnumero : +46 8 120 120 00, faksi: +46 8 120 120 99, sähköpostiosoite: asiakas@klarna.fi, on ruotsalainen pankki, joka on merkitty Ruotsin yritysrekisteriin yritystunnuksella 556737-0431. Toimitusjohtaja on Sebastian Siemiatkowski. Klarna Bank AB (publ.):lla on oikeus tarjota luottolaitosten palveluita, ja sen toimintaa valvoo Ruotsin Finanssivalvonta (Finansinspektionen). Tiedot Klarnan merkitsemisestä Ruotsin Finanssivalvonnan rekisteriin sekä siitä, missä maissa Klarnalla on oikeus tarjota palveluitaan, on Ruotsin Finanssivalvonnan kotisivuilla.

Reklamaatiot

Reklamaatioihin liittyvää tietoa saat osoitteesta www.klarna.fi. Jos haluat antaa palautetta Klarnalle, voit lähettää viestin Klarnan kotisivuilla olevan yhteydenottolomakkeen avulla tai postitse merkitsemällä kuoreen “Palaute”.

Jos teet meille valituksen, jota emme saa ratkaistua, voit ottaa yhteyttä kuluttajariitalautakunnan kuluttajaneuvontaan, joka antaa opastusta ja sovitteluapua (puhelinnumero 029 5536901). Mikäli kuluttajaneuvonta katsoo, että asia on syytä viedä kuluttajariitalautakunnalle käsiteltäväksi, kuluttajaneuvonta ohjeistaa sinua raktaisupyynnön tekemisessä. Kuluttajariitalautakunta on puolueeton ja riippumaton ratkaisuelin, joka antaa ratkaisusuosituksia kuluttajien ja yritysten välisissä riidoissa (katso www.kuluttajariita.fi).

Mikäli olet tyytymätön asiasi käsittelyyn kuluttajariitalautakunnassa, voit viedä asian yleisen tuomioistuimen käsiteltäväksi.

Voit myös tehdä reklamaation Klarnan palveluista Ruotsin kuluttajariitalautakunnalle (Allmänna reklamationsnämnden, ARN). ARN käsittelee kaikkien EU-maiden kuluttajilta saapuvat reklamaatiot. Meillä on velvollisuus osallistua ARN:n riidanratkaisuprosessiin. Voit lähettää reklamaatiosi ARN:lle ruotsiksi tai ODR-foorumin (ks. alla) kautta millä tahansa virallisella EU-kielellä, esimerkiksi suomeksi.

ARN:n yhteystiedot:

Verkkosivusto: http://arn.se/om-arn/suomi-mika-on-arn/

Postiosoite: Postbox 174, 101 23 Stockholm, Sweden

ODR-foorumi

15.2.2016 alkaen Euroopan komissio tarjoaa foorumin verkkovälitteiseen riitojen ratkaisemiseen tuomioistuimien ulkopuolella (nk. ODR-foorumi). ODR-foorumi on keskitetty asiointipiste, jossa verkossa tapahtuvasta myynnistä ja palvelusopimuksista syntyvät riidat voidaan ratkaista tuomioistuimien ulkopuolella. ODR-foorumin löydät tämän linkin kautta: https://ec.europa.eu/consumers/odr/. Valituksesi lähetetään tällöin toimivaltaiselle kuluttajariitakeskukselle.